Knarkare för en dag

2009-06-07 @ 23:41:59
I förra inlägget mådde jag inte så bra, som ni märkte.
Det blev värre sen. vid 5 fick jag kramper och stora buksmärtor.
Då blev det för mig och pappa att åka in till akuten. Fick göra blodprov där, sen vänta en evighet.
Hade riktigt ont, så jag la mest och skrek..
Sen kom doktorn, gav mig smärtstillande och drop.
Så kramperna släppte lite iaf. Morfinet gick över efter ett tag. Då blev det som innan, fick jätte ont och bara grät.
Fick nytt morfin och mera drop. Sen var det bara för oss att vänta på att jag skulle läggas in.
så kom in på ett rum, till en riktig säng, istället för en oskön brits.
ja, där fick jag morfin en gång till, och mer drop.
mamma kom vid elva och bytade så pappa fick köra hem, och mamma stannade.
blev riktigt trött, så sov en hel del. Vaknade lite då och då, och var tvungen att gå en runda.
vid tre tog påsen med dropet slut och morfinet gav ingen effekt längre.
hade inte lika ont som innan, så skulle inte få mer smärtstillande.
och jag skulle inte ha mer drop heller, för det började bli bättre. så de skulle se var det ledde.
Fick vätska och näring av dropet och jag hade inte ätit på 20 timmar.
så när jag legat utan drop i tre timmar var jag riktigt hungrig. men fick inte äta eller dricka.
Sjuksköterskan kom till mig vid sex och tog lite prover.
Väntade på svar, och proverna var tillräckligt bra att jag fick åka hem och sova hemma :) skönt!
fick lite morfin, sen körde mamma och jag och käkade, sen körde vi hem.
när jag kom hem fick jag ont i musklerna i benen, så har lite svårt att gå just nu. och har lite ont i magen igen, men ska ta en värktablett och gå och lägga mig nu.

Saknar min Razmus :( Godnatt, puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback